Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av fragen
jag krockade min 745a för ett tag sen :(
jag köpte också tillbaka bilen av försäkrigsbolaget föra att repa själv,
nu är allt fixat och bilen går att köra, men srslampan lyser sftersom att krockkudden löste ut sig,
jag köpte en ny kudde på skroten men lampan slocknar inte.
nån som vet vad de kan vara ?
av fragen
Maxwell skrev:Du måste nolla felkoden för att lampan skall släckas. Vad har du för årsmodell på bilen.

//Maxwell
hej hej!
den är av årsmodell -89, men jag har ingen liten dosa i motorutrymmet för att läsa felkoder.
kan det vara för att de är en usa import, eller är det ett uttag i kupen för avläsning med en "systemtest"
av fragen
Jocke S. skrev:SRS nollställs genom att stomansluta säkringshållare 24 i en viss kombination...
tack! ska pröva de, gåre bra om jag testar på din bil först köttnacke?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
fragen skrev:
Jocke S. skrev:SRS nollställs genom att stomansluta säkringshållare 24 i en viss kombination...
tack! ska pröva de, gåre bra om jag testar på din bil först köttnacke?
Självklart kan du testa på min först... :lol: Problemet är att min saknar SRS...

För att nollställa SRS, måste man först läsa ur felkoderna ur systemet.

* Använd en kabelbit (ca 20 cm) och sätt på flatstift i båda ändar.
* Anslut ena flatstiftet till den vänstra klämman av säkringshållare 24.
* Vrid på tändningen och vänta minst 15 sekunder.
* Stomanslut (jorda) det andra flatstiftet i t.ex. ytterringen på cigguttaget i 2 till 5 sekunder.
* Direkt efter att man tagit bort stiftet från stommen, blinkar SRS-lampan till (för att bekräfta begäran).
* Därefter kommer SRS-lampan att blinka felkod(er).
* Stomanslut kabeln 3 gånger inom 1,5 till 5 sekunder (med minst 0,25 sekunder/gång).
* SRS-lampan slocknar i 4 sekunder och sedan lysa i 3 sekunder för att bekräfta. Därefter slockar den (om alla fel är åtgärdade).
Köpa en tidig XC90?

De riktigt tidiga har Volvo on call på 2G/3[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]

Nedan en bild på tändningslåset o[…]