Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rollon
Jag har en 740 -90 med b230f som strular lite.

Det började 3-4 dagar sedan med att man behövde gå längre på starten innan den starta. men idag startade den inte utan bara tugga, men drog igång den och det gick hur bra som helst, den var ine sur eller nått. har bytt tändstift, tändkablar, fördelarlock och rotor,

vad kan vara felet?
av Rollon
MoteX740 skrev:Kollat felkoder ?
inget, bara massa ettor, har kollat lite, har fått tipset att det kan vara tändlägesgivaren eller kamlägesgivaren,
av Rollon
va ute och kolla nu efter gnista, görde 2 start försök, på första försöket lät jag motorn gå runt 2 varv och då fick jag ingen gnista, men andra fösöket starta den.
av Rollon
bilen rycker lite svart när man gasar till och känns slö, men när den är varm går den som den ska om kanske lite slö. jag misstänker lamdasonden men får inga felkoder eller ingen lampa som lyser i intrumentpanelen, men kan det vara lambdan ändå?
Användarvisningsbild
av sidhabo
Prova hellre:
1 Byt svänghjulsgivaren
2 Byt spridar-relä , alternativt löd om (klassiker med kallödningar i det)
3 Lambda ... tveksamt, men du kan ju mäta upp den
av Rollon
sidhabo skrev:Prova hellre:
1 Byt svänghjulsgivaren
2 Byt spridar-relä , alternativt löd om (klassiker med kallödningar i det)
3 Lambda ... tveksamt, men du kan ju mäta upp den
svänghjulsgivaren vad kan den kosta? har kollat runt på mekonomens hemsida för att kolla ca pris men kan inte hitta den. eller kan den kallas något annan där?
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]