Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av checker
Kan man köpa en begagnad larmdosa och programera den själv till larmet i bilen. Larmet är orginalarm monterat i en 945 -96a.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Nu är jag inte säker på exakt vilket larm du har, (hur ser fjärren ut?) men det är risk att du får låta en Volvoverkstad göra det. Om det är som jag tror får man beställa kod och koppla in instrument på OBDII-kontakten och programmera den vägen.
av checker
Har ingen dosa så kan inte visa den :( går det att kontrollera på nåt annat sätt. Finns det möjlighet att se om larmet funkar utan dosan?
av Lesjö
Har haft en 945-96:a. På den var det bara att vrida på tändningsnyckeln och vrida av 5 gånger. Då tändes larmdioden med fast sken. Sedan var det att trycka på larmknappen och dioden slocknade. Klart! Fick göra det vid varje batteribyte.
av checker
Funkade inte på min bil :( vred till läge 1 otvå 5 gånger men funka inte, dioden blinkar snabbt. Har sett det finns två typer en med dioden i högtalargallret på förarsidan och en med dioden på fönsterrutan. Har den som dioden sitter gallret, är det den "nyare" typen?
av Lesjö
Kan vara så att du måste koppla bort batteriets minuspol några minuter och upprepa proceduren.
Dioden skall vara släckt när du börjar. Är värt ett försök i alla fall.

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag frå[…]

Hej igen! Honat cylindrar bytt kolvringar och vevl[…]