Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo 945
:x :oops: ??:-/ Det är läckage i värmegrejen ovanför pedalerna. Obs! ej i värmepaketet utan i grejen före, jag vet ej vad den kallas. Jag har köpt en ny sådan och har skruvat bort alla slangar. Ovanpå den gamla sitter ett plastsjok av ngt slag som måste tas bort, eftersom den delen inte följer med den nya. Hur går det till utan att skada den då det är ganska trångt där.I detta plastsjok sitter två vajrar som ska tas loss. I den nya delen sitter det två plastklackar mot torpedväggssidan. Ska jag vrida allting ett kvart varv motsols eller något liknande för att den ska lossna i från torpedväggen? De muttrar som satt i motorutrymmet ovan och nedan slangarna är borttagna. Ändå sitter f'##nstyget fast! Hjälp mig! Det står inget om detta i rep.handboken. Det är akut att byta detta eftersom min 945-96 LTT snart ser ut som en simbassäng på golvet fram på förarsidan eftersom vattnet/glykolen rinner ner där. Annars är det en toppenbil som bara rullar och går. :x :oops: ?:-/

gjort i helgen, trångt, pyssligt och vill inte göra om det igen. :D :-)-)

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]