Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Tynong
Hej på er!

Hur kopplar man in sig på säkringsboxen? Jag får nästan inte ens ut boxen för kablarna tar emot, och man vill ju inte ta i för kung och fosterland heller.
Hur ser det ut under boxen,är det stift man kopplar in sig på? Ska väl även finnas någon typ av jordskena?

Som det ser ut nu så har jag kopplat in mig direkt på batteriet med hängsäkringar emellan, men det börjar bli mycket kablar nu.

Hoppas nån kan vägleda mig :D

/Tynong
Enligt vad jag hört bör man hitta en hel del lediga stift, beroende av vilken utrustning man har i bilen. Har inte rivit ut den dock. Men det ligger i planen så jag är också intresserad av att veta från nån som gjort det.
Jag vet inte om jag är paranoid men jag skulle nog helst rekomendera att sätta en ny säkringsdosa i motorhuven och koppla in sig på ifall kablaget vid orginalsäkringsdosan är gammalt och har torrsprickor :roll:

så har jag gjort..

men jag är lat också :lol: :lol:
Cicaro skrev:Jag vet inte om jag är paranoid men jag skulle nog helst rekomendera att sätta en ny säkringsdosa i motorhuven och koppla in sig på ifall kablaget vid orginalsäkringsdosan är gammalt och har torrsprickor :roll:

så har jag gjort..

men jag är lat också :lol: :lol:
Det låter ju som en smidig lösning =) vart kan man få tag på lösa säkringsboxar då?

/Tynong
Mekonomen har ett stort antal i sin webkatalog !
Letar du på andra ställen så kan du antagligen hitta automatsäkringar också
- om du är osäker på hur du kopplar så kan det bil billigare :-) !!

/emwtur
Biltema har också ifall du har närmre till en sådan butik :) dock tror jag att den för flatstiftsäkringar tyvärr saknar kåpa...

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]