Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenare!
Nya problem här då!

Igår när det va +2 grader, startade bilen utan problem men idag -3 så startade inte bilen, Bara hostar till ibland ? ?

Har varit med om det förut men inte tänkt på att det va på grund av tempraturskillnaden !

Finns det någon typ av kallstartsventil som kan kärva?

Skitskummt tycker jag!

I övrigt så har bilen kännts lite trött mellan 2000 till 3500 rpm!
Den lixom dör i några hundradels sekunder när man gasar till ?

Mycket tacksam för svar då det bara är kallt väder på väg och besiktning snart!

// MoteX
Senast redigerad av 3 MoteX740, redigerad totalt 0 gång.
japp, Har 20l bensin i tanken och en flaska. Trodde också på någon ispropp först :shock:

Men det gjorde ingen skillnad :/
M fast om man redan har problem så brukar det inte funka direkt när man häller i det. Tar ett tag innan det "biter". Men det lär du väl märka om du får igång den på dan när det är varmare.
Men jag är 100% säker att det inte är någon propp, för ja har kört bilen sen jag hällde i det.
Men finns det någon kallstarts ventil ? och är det något som brukar krångla? eller finns det något annat som kan fela?
1-1-1 konstigt nog,
Va ute nytt och kollade lite och upptäckte att dom nya stiften va dyngsura och nästan igensotade :shock:
Dom är ju inte mer än några dagar gamla, och eftersom kylaren är trasig har jag inte kört någon stans, utan bara stått på tomgång hemma medans jag felsökt andra fel :shock:

Vad kan detta bero på ? Stiften är BP6ES
Startade inte imorsse heller .. inte enns om ja torkat avstiften och kört en stund med säkring 11 urdragen och inga stift i för att "tömma" cylindrarna på överflödig bensin ..
Om man provar dra ur säkring 11 så kan den hosta till när soppan tar slit, och så hostar den till när det kommer ny soppa men annars inte ett liv, Ska prova ikväll öka elektrodavståndet lite och sen om det kan hjälpa, men det är ju konstigt att den blir sur när den är kall .. tycker iallafal jag, men är inte så kunnig på det här med insprutarsystem :cry: , kan mina förgasarmotorer utan och innan 8)
All hjälp uppskattas :roll:
Har du lmm på den ? Om den "tror" att du drar in mer luft än du gör kanske den styr in för mycket soppa . Mät upp lmm'en i så fall.

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]