- mån 29 dec 2008, 22:32
Hej!
Tänkte se om någon här har några bra tips.
Morsans Volvo 940 LTT har nåt konstigt för sig.
Den är helt orginal förutom att den e mappad på rullande landsväg (husvagnskörningar).
När man ligger i hög växel och trampar gasen i botten så börjar den "burra" som bara den när turbon börjar ladda på ordentligt samt att den känns relativt trött. Fast jag brukar inte köra denna bilen i vanliga fall så jag vet inte hur "pigg" den ska vara.
Det ska väl ändå inte vara så?
När man drar på försiktigt och den inte laddar fullt så går den normalt.
Verkar har något med laddtrycket att göra?
Vad kan vara fel? Jag funderade på om det kan vara spikningar som den känner av själv och ändrar tändningen en aning?
Bilen är såklart tant/gubb körd för det mesta så jag tror inte inte mina päron har märkt det ens....
Tacksam för svar o tips.
Tänkte se om någon här har några bra tips.
Morsans Volvo 940 LTT har nåt konstigt för sig.
Den är helt orginal förutom att den e mappad på rullande landsväg (husvagnskörningar).
När man ligger i hög växel och trampar gasen i botten så börjar den "burra" som bara den när turbon börjar ladda på ordentligt samt att den känns relativt trött. Fast jag brukar inte köra denna bilen i vanliga fall så jag vet inte hur "pigg" den ska vara.
Det ska väl ändå inte vara så?
När man drar på försiktigt och den inte laddar fullt så går den normalt.
Verkar har något med laddtrycket att göra?
Vad kan vara fel? Jag funderade på om det kan vara spikningar som den känner av själv och ändrar tändningen en aning?
Bilen är såklart tant/gubb körd för det mesta så jag tror inte inte mina päron har märkt det ens....
Tacksam för svar o tips.

- By UnleashFusion