- lör 27 dec 2008, 18:36
God jul, på er
Har skrivit innan på forumet angående min volvo, som fortfarande inte startar.
Lite grundfakta... Volvo 940, års 91, motor B230FB med ca 20000mil på mätaren, med stämplad bok.
Nu till problemet:
För ett tag sedan så började bilen att bli mycket svårstartad. Kunde i mellanåt få igång den efter många startförsök,
och den kunde gå en liten stund för att sedan dö, nu startar den inte alls.
Jag har nu kollat förpumpen och bränsletillförseln, fyllt rejält med soppa i tanken
.
Kollat gnistan, där finns ingen, bytt tändspolern, men startar inte.
Tagit av och rengjort givarna på motorn, bla svänghjulsgivaren. Dock ej mätt upp dom.
Kan det vara så att styrboxen för tändningen som har gjort sitt, det är väl den som sitter under B-stolpen på passagerarsidan?
Denna har iaf nr. 0280000595 /3531657.
Kan någon hjälpa mig...
Ha det fint ute i landet. :D
Mike :roll: :roll:
Har skrivit innan på forumet angående min volvo, som fortfarande inte startar.
Lite grundfakta... Volvo 940, års 91, motor B230FB med ca 20000mil på mätaren, med stämplad bok.
Nu till problemet:
För ett tag sedan så började bilen att bli mycket svårstartad. Kunde i mellanåt få igång den efter många startförsök,
och den kunde gå en liten stund för att sedan dö, nu startar den inte alls.
Jag har nu kollat förpumpen och bränsletillförseln, fyllt rejält med soppa i tanken
.Kollat gnistan, där finns ingen, bytt tändspolern, men startar inte.
Tagit av och rengjort givarna på motorn, bla svänghjulsgivaren. Dock ej mätt upp dom.
Kan det vara så att styrboxen för tändningen som har gjort sitt, det är väl den som sitter under B-stolpen på passagerarsidan?
Denna har iaf nr. 0280000595 /3531657.
Kan någon hjälpa mig...
Ha det fint ute i landet. :D
Mike :roll: :roll:
Hej hej
- By UnleashFusion