Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tomsa
Finns det bara vajerjusteringen inne i bilen på 740?
Ingen grundjustering i trumman? :???:
av tomsa
Maxwell skrev:Nej det finns ingen justering vid bromsbackarna utan endast bakom den bakre askkoppen i mittkonsollen.

//Maxwell
Ok då har jag inte sett fel då :D
Tack
av Jimpiz
Nu när vi endå har detta på tråden, jag tog bort min askkopp bak, men där finns bara ett tomrum vad jag såg. Gjorde jag något fel?
av Jimpiz
Jaha :D, men då får ficklampan åka fram med :D, Men får hela handen plats för å skruva, eller måste en tång fram :P , får kolla igen imorrn. Är det lätt att spänna den?
av CoqRouge
Jimpiz skrev:Jaha :D, men då får ficklampan åka fram med :D, Men får hela handen plats för å skruva, eller måste en tång fram :P , får kolla igen imorrn. Är det lätt att spänna den?
Bara att skruva åt rätt håll. Känn av lite emellanåt så att du inte spänner för mycket.
Användarvisningsbild
av emwtur
Det brukar vara enkast om man tar en polygrip och greppar om muttern och pressar den framåt, muttern är konisk och låser i en kona i bakändan när du drar handbromsen.
pressar man alltihop någon millimeter framåt först så brukar muttern gå ganska lätt att skruva på sen !

/emwtur
av Raggo
När jag skulle spänna handbromsen på min 740 tog jag bort hela mitt konsollen, kommer åt bra mycket bättre då.. :D
Användarvisningsbild
av Adamzon
jag gjorde samma som Raggo när jag spände hb-wire på 745an.
men det tog ett tag innan jag hittade de 2 sista skruvarna för att få bort konsollen ;) de sitter i förvaringslådan :)
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]