Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av puttep
Sökt runt på lite olika ställen utan att få något glasklart svar så hoppas att ni kan hjälpa mig...

Har både vinter o sommardäck på plåtisar. Jag fick nyligen tag på en uppsättning 740 turbo fälgar med dåliga däck på. Då jag använder bilen som vinterbil hade jag tänkt flytta över dom schyssta vinterdäcken som jag har från plåtfälgarna till alu-fälgarna då det är samma ''.

Min fråga blir då asså om jag kan använda samma bultar till alufälgarna som till plåtisarna som sitter på??
Användarvisningsbild
av Fluffen
Det går men oftast är konan dålig på de muttrarna du använder till plåtfäljarna.
Jag rekomenderar att du köper nya muttrar till alufälgarna.
Användarvisningsbild
av alex960
finns bultar med lös kona det är det ända du ska ha till aluminiumfälgar då (vanliga)bultar kan skava/gnaga sig in i aluminium kör till din lokala däckmakare och handla
av puttep
Ok.. får ta o införskaffa några nya bultar då. Surfade in på Biltema o kollade och det finns ju lite olika o välja på. Någon av er som vet vad för spec det ska vara på dom??..

Kom o tänka på en grej till, är det bultar jag har eller bara muttrar som fästs?? eller blandar jag ihop detta med min gammla galant?? :)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Mutter sådan du skruvar på en BULT "KVINNA"
Bult den skruvar du in i en MUTTER "MAN"

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]