- tor 13 nov 2008, 11:37
#233405
Dag1
Hej! har nyss bytt tempgivare med klokers ena 740 med likadan motor(b230f), bytte med hans ifall det inte var något fel på den jag hade.. men iaf när jag starta bilen första gången efter bytet (och för andra gången också 10 min senare) så orka han knappt va igång tills man gav han duktigt med gas, då var de nå jävla energi kick bilen fick! så med D i så ligger tomgången på 1500 varv, med P i så ligger den först på 1500 och sänker ner sig till 1000?? om tomgångskruven är den som sitter under insuget så har jag provat skruva på den men den är skit svår att snurra på.. så vi kan inte ha råkat komma åt den under bytet av tempgivaren??
När jag väl är ute och kör så är han piggare än någonsin, kan hända att det tar STOP i 1 sec innan man gör kickdown?
Alltså tempgivaren till motorstyrningen.
Dag2
Var nyss ute med han.. idag när jag starta den så lös de 3 varningslampor medans han hacka på tomgången, men när jag gasa ur han så var han uppe på sina 1000 varv igen.. efter lite körning så stannade jag.. samma fel igen! fast han dog på tomgången denna gång.. och tog betydligt längre tid att starta han.. nu när jag kom hem så rucka jag på slangar osv utan lycka.. och de första jag gjorde idag var att rycka säkring 1 ett tag.. det var då jag fick upp varningslamporna efter start...sjuka är ju att bilfan är pigg som fan nu men det känns för piggt... sen soppa tror jag han inte drar så fruktansvärt nå mer... när jag hade 53km på trippen så tanka jag 10 liter, när jag fixa tempgivaren så hade jag 84km på nacken, alltså 3liter gånger 2= 6 liter, alltså ska jag ha haft 4 liter till godo.. nu är jag uppe i 106km utan nå tendenser alls till att soppan börjar ta slut så vet då fan inte vad som kan vara fel?!?!
Båda bilarna har LH 2.2 boschnumrena var de samma men det andra numret skilde sig med 1 siffra..
Boxen är nollad
vad kan va fel? :S
Hej! har nyss bytt tempgivare med klokers ena 740 med likadan motor(b230f), bytte med hans ifall det inte var något fel på den jag hade.. men iaf när jag starta bilen första gången efter bytet (och för andra gången också 10 min senare) så orka han knappt va igång tills man gav han duktigt med gas, då var de nå jävla energi kick bilen fick! så med D i så ligger tomgången på 1500 varv, med P i så ligger den först på 1500 och sänker ner sig till 1000?? om tomgångskruven är den som sitter under insuget så har jag provat skruva på den men den är skit svår att snurra på.. så vi kan inte ha råkat komma åt den under bytet av tempgivaren??
När jag väl är ute och kör så är han piggare än någonsin, kan hända att det tar STOP i 1 sec innan man gör kickdown?
Alltså tempgivaren till motorstyrningen.
Dag2
Var nyss ute med han.. idag när jag starta den så lös de 3 varningslampor medans han hacka på tomgången, men när jag gasa ur han så var han uppe på sina 1000 varv igen.. efter lite körning så stannade jag.. samma fel igen! fast han dog på tomgången denna gång.. och tog betydligt längre tid att starta han.. nu när jag kom hem så rucka jag på slangar osv utan lycka.. och de första jag gjorde idag var att rycka säkring 1 ett tag.. det var då jag fick upp varningslamporna efter start...sjuka är ju att bilfan är pigg som fan nu men det känns för piggt... sen soppa tror jag han inte drar så fruktansvärt nå mer... när jag hade 53km på trippen så tanka jag 10 liter, när jag fixa tempgivaren så hade jag 84km på nacken, alltså 3liter gånger 2= 6 liter, alltså ska jag ha haft 4 liter till godo.. nu är jag uppe i 106km utan nå tendenser alls till att soppan börjar ta slut så vet då fan inte vad som kan vara fel?!?!
Båda bilarna har LH 2.2 boschnumrena var de samma men det andra numret skilde sig med 1 siffra..
Boxen är nollad
vad kan va fel? :S
Volvo V60 T4 FD Momentum nu R-Design | 2020 |Fusion Red | Polestar optimerad.