Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hallå.

Första gången här och det verkar vara lovande.

jag her en 745 -89 med en B230F motor.
Denna bil, eller problembarn skulle jag väl mer vilja säga, har strulat sen dag ett.
Men nu efter många sömnlösa nätter har jag fått bilen att fungera igen då jag kopplat på en ledning med 12v+ direkt från tändningen. Så när jag vridet om nyckeln så startar bränslepumpen direkt och går för fullt.
Jag gjorde detta för att det verkar till att vara någon form av styrning som inte ger bränslereläet indikation att öka trycket.
Men jag kom till att parata med en kille som jobbat på volvo i 18år som kände till detta problem.
Han gav mig ett bränslerelä till en GLE (grönt) och han sa att i detta relä innehåller en styrenhet som kan hjälpa mig. Han sa att jag var tvungen till att koppla det på ett speciellt sätt.
Men jag kan fan inte dra mig till minnes hur jag skall göra.
Är det någon som har koll på hur jag skall koppla/brygga reläet?
Ja du... jag skulle då hellre öppna och löda om lödpunkterna i det vita relät istället.
Detta hjälper inte dig om utgång #20 på styrenheten är kass, då det är denna utgång som styr reläts styrning till bränslepumparna...
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]