Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

jag måste köpa slang och rör till min styrväxel och hur får jag reda på vad det är för styrväxel på min bil en 87 med B230F motor, har förstått att det finns tre olika fabrikat på styrväxlar, nån sa att man kan läsa ut det på skylten i motorrummet? men hur vet jag vad siffrorna betyder? vilken skylt står det på? och vad letar jag efter?
Tjena igen.. Glöm det där med växellådan. Det står nämligen vilken låda du har i själva chassinumret.

Om du har möjlighet att skriva ner chassinr,et så kan jag kolla eller om du kanske kan ta en bild på plåtskylten som sitter i motorrummet, ovanför högra lampan. sett från förarsidan...
Tjena igen! Ursäkta att jag bombar dig, men har säkt lite granna, och vette fan om du kommer få ut något från plåten i motorrummet, däremot så finns den en serviceskylt på vänstersida, innan för passagerar dörren, där ska det stå vilken styrväxel du har.

Mvh Martin

Ps: Det finns bara 2 st modeller av styrväxlar till 740, vad jag har sett och det är:
1. Cam Gear
2. SZF
Ds.
Hejsan!

Vad bra att du har den skylten kvar, för den är av papp, vilken jag tycker är helt jävla galet, eftersom papper & vatten inte är bästa polare precis.

Min är borta så jag har problem om nåt sånt händer.. :S

Men du har helt rätt.

Kod 2= Cam gear!
Kod 3= SZF!

Hade
Hejsan!

Har varit på volvo idag och beställt returslangen för CAMGEAR den ska komma i morgon middag dom på volvo visste direkt vilken slang det var, tydligen ett vanligt fel på 740.
så ska krypa under bilen mot slutet av veckan och byta den.

alla tips mottages avseende luftning och påfyllning av systemet
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]