Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av hillzz
Hej!

Jag har försökt att leta efter bilder & hjälp angående hur man får loss den skadade kabeln på hö (vä framifrån)blinkers. Jag trodde det var en kabelskokontakt att enbart dra ut, vilket inte fungerade. Letade i min handbok Haynes, men hittade ingen bild eller hjälp där heller. Kabelbrottet är strax utanför den plasthöljade delen som sitter kvar i kontakten. Någon som vet hur man får ut delen som sitter fast i kontakten & hur man går tillväga? Eller måste man köpa en ny kontakt?

Bilen är en 745 årsmodell 1992, 116 hk
Jag kanske är trög men jag fattar noll. Är det kabelskon som du vill få ut ur kontaktens plasthölje? Plattång? Skippa plasthöljet, sätt dit en ny kabelsko och isolera med tejp?
Hö blinkers: glödlampa + kontakt urtagen ur blinkersglas (fram)

Min fråga var då om kabelbrottet som skett vid kontakten var en annan av en annan typ än kabelsko.

Jag fick det intrycket när jag tog loss glödlampan/höljet/kontakt vid en snabb titt & undrade därför om någon kunde ge svar om så var fallet.(annan typ av kontakt än kabelsko)

Hade jag sett om det var en kabelsko så hade jag dragit ut den och ersatt den samt fäst den skadade kabeln på den nya kabelskon och satt fast den igen.

Så för att klargöra det: Är blinkerskontakten av annan typ än kabelsko & hur får man i så fall loss kontakten där kabeln gått av intill kontakten till blinkers?

Ahaa det visste jag aldrig. Jag har alltid bromsat[…]

Volvo car UX

Ofan det där har jag inte lagt märke til[…]

Har bytt de flesta delarna utefter kabelhärv[…]

Fel kategori här för din bil tyvärr[…]