Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av BjörnS
Hej!
Ny här, vart tipsad av en kompis att prova söka efter hjälp. Hittar vid första blicken dock inget som verkar vara liknande mitt problem. Har en 740 glt 16v -88, B234 F, gått ca 23500 mil. Kort och gott så går bilen endast med ett "kortslutet" bränslerelä. En bilbärjare böt till ett nytt relä åt mig under en semesterresa, och därefter så körde jag ca 15 mil samma dag och då tvärdog bilen igen. Testade med att kortsluta det gamla relät igen och då gick bilen igen. Har efter detta testat med ytterligare nya och beg reläer, men den går inte!! Utan då jag sätter i det kortslutna relät så går bränslepumpen igång genast. Man hör den inte ens knorra till med ett nytt. Har testat diagnostik-grejset med lampor osv....men det gav inget. Nån här som har någon aning vad det kan vara???

//Björn
Användarvisningsbild
av Sparkz
Stift #20 på styrenheten ska jorda 86/2 på relät. Prova att jorda den med en extra kabel. Jag har varit ute för att den utgången på styrenheten har lagt av på 2 eller 3 bilar. Det går att sätta en knapp på den men det är inte riktigt bra, idén är ju att pumpen ska stängas av när du har krockat och en slang har gått av.
av BjörnS
Kan meddela att det var styrboxen som pajjat.......
500 spänn för en med exakt samma nummer som den trasiga, på skroten i Östansjö(Near Hallsberg), sen spann bilen som en katt igen (D)

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]