Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej !

Min V90 -97 vägrar para ihop bilen med 2 styck larmdosor. Det hela började med att batteriet tog slut i den ena. ( Har iofs aldrig använt den tidigare ).
Jag stänger dörrar, vrider av / på nyckeln 5 gånger, lämnar nyckeln på femte gången. Trycker på ena larmdosan, varningspilarna blinkar till. När jag sedan trycker dosa 2 händer INGET!. Trycker jag första dosan igen tänds pilarna igen. Nu till det konstiga.

Gör jag tvärtom, att jag trycker dosa2 först, så svarar inte dosa1. Alltså varje dosa fungerar var för sig, men jag kan inte paraihop båda tillsammans!

Vad gör jag för fel!?

MVH Richard
Har du alla dörrar stängda? Båda nycklarna ska programeras samtidigt. Efter att du slagit av och på tändningen så måste första larmnycken programeras inom 15 sekunder och de övriga (max 4 st)
programeras inom 10 sekunder efter första programeringen.

MVH
Hej .. jag har gjort som man skall, kollar så lampan börjar blinka igen efter första programmeringen och provar med dosa2. Har testat lite olika alternativ ... får det inte att fungera

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]

Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]