Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av K-Man
Jag har en multifunktionsstereo i min gamla ambulans som drar ur batteriet om jag inte bryter ign +. Den enda tändningsnyckelstyrda plusmatning jag hittat i ormboet i mittkonsolen (långt från orginal) ger endast ström i läge tre (tändning fullt tillkopplad) Alltså kan jag inte vrida av motorn utan att stereon slocknar helt :(
Nån som kan tipsa om var jag hittar ström när tändningsnyckeln står i läge ett, som sen bryts på läge 0?

Jag föredrar egentligen att kunna köra stereon helt utan tändningsnyckel så alternativet är väl att koppla över en separat strömbrytare. Risken är ju då att jag glömmer den och drar ur batteriet ändå :???:
av 945S
Standardtipset är att leta med en testlampa i säkringscentralen och koppla in sig på någon lämplig plats som är strömsatt vid korrekt tillfälle..
Användarvisningsbild
av emwtur
kolla efter andra prylar som funkar i läge 1
ett tips är väl värmefläkten , den brukar fungera på läge 1 om jag inte minns fel,
du borde kunna sätta en strömtjuv på matnings sladden till fläktvredet
( kanske inte om du har ACC/ECC)
sök på Skarvklämma på mekonomens webkatalog så ser du vad jag menar med strömtjuv

/emwtur

Hej, Jag står för ett dilemma med m[…]

Hur gick det till? Om det small, låter det s[…]

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]