Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av marasp
Hej!
var hittar man elschema till 965?
någon har kopplat kyl fläkten med att ta ström från ljuset :cry:
var ska den få signalen ifrån ? vilka tempgivare?
av metalHJ
Det låter inte som någon höjdare, men har den inte konstant ström från någon kopplingsplint? Eller är den direkt kopplad på ljuset? Låter som en riktig klåparhistoria i så fall...

Fläkten ska ju ta signal både från tempgivaren i motorn, och tryckvakten till AC'n. Jobbar inte fläkten som den ska med AC'n igång, så blir det troligen för mycket kylning till kondensorn... Som det är kopplat nu, tolkar jag det som att fläkten jobbar hela tiden och därmed får även motorn svårt att nå arbetstemperatur...?

Har tyvärr inget elschema, och vet inte om detta är kopplat via styrenheten eller direkt koppling mot tempgivaren.
av metalHJ
Och tydligen var den kopplad mot styrenheten som jag nästan vågade tro... Min största fråga är varför "någon" har kopplat fläkten mot ljuset? Antingen kan det vara att relät till fläkten är sönder, eller så lämnar inte styrenheten signal...
Användarvisningsbild
av marasp
Jag undrar med ska se om jag kan mäta i helgen..
fick nästa genom på besiktningen idag .
läckande avgas! så de kunde inte mäta avgaserna tur var väl det för motorlampan tänds med felkod 212.

Hej, Jag står för ett dilemma med m[…]

Hur gick det till? Om det small, låter det s[…]

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]