Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mitza
Har någon en prisuppgift på hur mycket ungefär, volvo tar för pump och byte på en 740 aut 86a med b230k ?

mvh Robert
av ZeoN
du kan göra jobbet själv är relativt enkelt och går fort....
du tömmer vatten lossar skurvarna tar ut pumpen i fronten och sätter i den nya med packningar å klart, tog mig knappa 2timmar förstagången jag gjorde det.
Pumpen köpte jag på biltema funkade kanon..
av mitza
Okej är inte min bil, är farsans. han är inte så bra på bilar så han gör det inte själv helst, och jag försöker få honom att köpa ny bil så han får ingen hjälp av mig :lol:

mvh Robert
av metalHJ
Vad kan en vattenpump ligga på, runt 500 högt räknat! Jobbet 500-1000 spänn kanske, beroende på om dom byter glykol helt eller bara fyller på...

Säg 2000 för allt, så bör du vara högt garderad! Men som sagt innan, är det en väldigt enkel insats på en rödblockare att byta v-pump. Personligen hade jag aldrig lämnat bort ett sånt jobb, men jag meckar också gärna själv så det är ju upp till var och en :)
av mitza
Jag hade inte heller lämnat bort den, men som jag skrev i mitt förra inlägg och så har jag ju även en egen bil som ska funka :P . han har nött på den där bilen i 3 år mer än nödvändigt nu.. otroligt att den gick genom förra besiktningen :lol:
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]