Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tomcec
Har suttit och läst om än det ena och det andra för att knäcka min usla 745a och nu återstår bara 1 fråga..
Ska det komma soppa i returen från tryckregulatorn?? Det kommer till den men inte ifrån den såg jag när jag tog bort slangen.. ?:-/
Användarvisningsbild
av lilleman
det ska komma från den med jag hade det felet på min 740 den gick dåligt det skrek från bensinpumpen sen la den av :x
det ska komma massor med bensin från tryckregulatorn byt den så bensinpumpen inte säger adjö.
jag hämtade en tryckregulator på skroten.det är ovanligt att regulatorn ger upp.
mvh/roger
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Om man låter bränslepump(arna) pumpa genom att bygla bränslerelät, ska returen släppa ut över 1 liter på 30 sekunder. Med andra ord ska det vara samma nivå om man mäter på inkommande bränsleledning. Får du mindre här, är det dags för en ny bränslepump...annars är det bränsletrycksregulatorn som gäller...

Ps! Skulle det visa sig att bränslepumpen inte levererar tillräckligt och denna byts... gör därefter en ny mätning ut från btr så den inte också är kass (då är snart den nya pumen snart slut igen).

Humm...du har väl spänning på bränslepumpen och soppa i tanken när du kör på starten?
Senast redigerad av 1 Jocke S., redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av lilleman
Jocke S. skrev:Om man låter bränslepump(arna) pumpa genom att bygla bränslerelät, ska returen släppa ut över 1 liter på 30 sekunder. Med andra ord ska det vara samma nivå om man mäter på inkommande bränsleledning.
1 liter inte konstigt att pumpen sa upp sig :lol:
motorn hördes som en gammal fiskebåt på tomgång
men på fullgas var gick den hyffsat bra.

mvh/roger
Användarvisningsbild
av lilleman
om du köper en regulator på skroten så åk till volvobutiken och köp den lilla o-ringen som sitter i änden som trycks in i bränsleröret
den gamla funkar inte då den har svullnat duser nog själv när du plockar loss regulatorn.
lycka till hoppas det löser sig :D

mvh/roger :D
av tomcec
EEee... Bytte regulatorn nyss så nu startar bilen me går jävligt ojämnt?? Har bytt tomgångsventil med.. ??:-/
Användarvisningsbild
av lilleman
tomcec skrev:EEee... Bytte regulatorn nyss så nu startar bilen me går jävligt ojämnt?? Har bytt tomgångsventil med.. ??:-/
det gjorde min med men med nya tändstift så gick den som en klocka igen
och en långtur för att förbränna allt oförbränt bränsle som finns i cylindrarna.
när regulatorn inte släpper igenom oförbrukat bränsle så surar motorn.
kolla så det är fritt i returledningen bak till tanken kolla även oljan så den inte
är utspädd med bensin. om oljan är tunnflytande mer än normalt så byt
lukta på den om den luktar bensin.

mvh/roger :D
av tomcec
Oki.. Har nu även bytt impulsgivare och tändstift och tändkablar så jag antar att det bara är långturen kvar :???:
Men vem vågar sig på en sån?? Nu startar den bra men låter lite svajig... bytte även termostat bara för nöjet..Hehe

Mvh Cilla
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Spraya startgas runt insuget för att försäkra dig om att du inte har läckor...
av tomcec
Provade köra bilen en sväng men när man gasar så känns det som den kväver sig??? Kommer inte upp i några direkta varv.. Det är en automat.. Bytte luftmassemätare med men inte...Ska man byta temperaturgivare till bränslesystemet med?? ?:-/ Eller är det bara dra en repa? Kan tändstiften ha slagit igen?? Bytte dom 8 aug.
Mvh Cilla
Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]

Backljus

Backljus på nya bilar verkar mest ha funktio[…]

Volvo car UX

Uppgraderade igår och stör mig på[…]