Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Claes T
Det droppar som bara den från bilen. Ser inte källan, men verkar vara till vänstar (i bilens färdriktning) om oljetråget (som inte verkar läcka) en liten bit upp i motorrummet. När jag kände på vätskan på marken var den glansig och inte bäcksvart, men åt det svarta hållet. Upplevde det inte som motorolja. Bromsvätskan hade inte minskat så jag undrar hur servovätska ser ut?

Tack för hjälpen!

Mvh Claes
Tack det var snabbt svarat!

I min bil var de lilla som var kvar i behållaren nästan svart eller gråsvart. Verkar vara samma sörja som ligger under bilen. Någon idé vad konstig färg samt troligt läckage av denna vätska beror på?
På farsans 940 gick ett servorör, läcka och låg oljenivå som resultat. Efter reparation och påfyllning av ny volvo original olja, skriker pumpen gärna. Så den tog någon form av skada i och med den låga oljenivån, men den pumpar dock fortfarande olja som den ska då styrningen är som den ska, förutom på låga motorvarv då den gärna vill hugga lite och motorn blir väldigt belastad. Men en bättre beg. servopump finns för rimliga summor på skrotarna, så värre saker har hänt än en skuren servopump. :lol:
metalHJ skrev:På farsans 940 gick ett servorör, läcka och låg oljenivå som resultat. Efter reparation och påfyllning av ny volvo original olja, skriker pumpen gärna. Så den tog någon form av skada i och med den låga oljenivån, men den pumpar dock fortfarande olja som den ska då styrningen är som den ska, förutom på låga motorvarv då den gärna vill hugga lite och motorn blir väldigt belastad. Men en bättre beg. servopump finns för rimliga summor på skrotarna, så värre saker har hänt än en skuren servopump. :lol:
Låter mer som luft i systemet...

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android