Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mohikanen
tomgångsmotorn förmoder jag ska gå då motorn går i tomgång 750 varv och tror jag, sluta då motorn går upp i högra varvtal. har jag rätt ?. jag har rensat t,motorn,avgasspjälet,bytt lampdasonden rensat vevhusfilter, ja jag har gjort allt, även startgas har provats. Luftmassagrejen har provats.De finns ett relä på expentionskärlet hur är de med detta relä?.Vad göra mera tacksam för bra förslag. Mvh mohikanen
Användarvisningsbild
av Jocke S.
mohikanen skrev:tomgångsmotorn förmoder jag ska gå då motorn går i tomgång 750 varv och tror jag, sluta då motorn går upp i högra varvtal. har jag rätt ?. jag har rensat t,motorn,avgasspjälet,bytt lampdasonden rensat vevhusfilter, ja jag har gjort allt, även startgas har provats. Luftmassagrejen har provats.De finns ett relä på expentionskärlet hur är de med detta relä?.Vad göra mera tacksam för bra förslag. Mvh mohikanen
Så...vad är problemet med tomgången? :|
av mohikanen
Jocke S. skrev:
mohikanen skrev:tomgångsmotorn förmoder jag ska gå då motorn går i tomgång 750 varv och tror jag, sluta då motorn går upp i högra varvtal. har jag rätt ?. jag har rensat t,motorn,avgasspjälet,bytt lampdasonden rensat vevhusfilter, ja jag har gjort allt, även startgas har provats. Luftmassagrejen har provats.De finns ett relä på expentionskärlet hur är de med detta relä?.Vad göra mera tacksam för bra förslag. Mvh mohikanen
Så...vad är problemet med tomgången? :|
Oj så klart de glömte jag. volvon stannar i tomgångsläge. Mvh M

Bilen såld. Inte för att det var n&arin[…]

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android

Punktering nästa nya vinterdäck

Har du tur finns det punkteringsgaranti på d[…]