- tis 09 aug 2005, 23:28
Jag har problem med en 740. Den vägrar starta men startmotorn försöker vrida runt. Batteriet är nästan helt dött och verkar inte gå att ladda, har nog gått sönder pga av att generatorn inte fungerat. Laddningslampan till generatorn har inte lyst senaste tiden den är körd men nu lyser den inte då man vrider på tändningen heller, vilket jag antar att den ska?
Det som jag tror är problemet är en lös kabel som jag hittat från generatorn. Det är en smal röd kort kabel som verkat ärgat sönder och den går från samma ställe som en smal blå kabel som går till ett relä(reläet går till släpvagnsuttaget och till +polen på batteriet). Jag skulle gissa att kabeln ska gå till laddningslampan på något sätt men jag hittar inte andra änden på kabeln, el. kabelskon som den ska sitta på, någonstans.
Någon som vet eller har en aning var den röda lilla kabeln ska gå?
Det som jag tror är problemet är en lös kabel som jag hittat från generatorn. Det är en smal röd kort kabel som verkat ärgat sönder och den går från samma ställe som en smal blå kabel som går till ett relä(reläet går till släpvagnsuttaget och till +polen på batteriet). Jag skulle gissa att kabeln ska gå till laddningslampan på något sätt men jag hittar inte andra änden på kabeln, el. kabelskon som den ska sitta på, någonstans.
Någon som vet eller har en aning var den röda lilla kabeln ska gå?