- sön 29 jun 2008, 12:24
Hade varit ute och åkt hela dagen igår i sommarvädret och hade min ac inställd på 17grader.
När jag stannar och kliver ut så ser jag hur det droppar någon vätska under bilen. Rätt mkt.
Så jag tittar in under och ser att det kommer från ett litet hål i en balk som jag tror är till för någon form av dränering.
Jag luktar och tillochmed smakar (!) på det och tror att det är vatten?
Öppnar huven och ser att den silverfärgade burken på vänstersida högt upp, står nått om Ac på den. Är alldeles blöt och det ser ut som att det droppar från den.
Bilen fick stå ett par timmar och då var det ingen pöl under bilen.
Vågar knappt köra med den nu. Kan någon berätta vad det är för fel? Åker man på en ac reparation nu för 100 000?
Suck.. Det här var inge kul.
Tacksam för svar.
När jag stannar och kliver ut så ser jag hur det droppar någon vätska under bilen. Rätt mkt.
Så jag tittar in under och ser att det kommer från ett litet hål i en balk som jag tror är till för någon form av dränering.
Jag luktar och tillochmed smakar (!) på det och tror att det är vatten?
Öppnar huven och ser att den silverfärgade burken på vänstersida högt upp, står nått om Ac på den. Är alldeles blöt och det ser ut som att det droppar från den.
Bilen fick stå ett par timmar och då var det ingen pöl under bilen.
Vågar knappt köra med den nu. Kan någon berätta vad det är för fel? Åker man på en ac reparation nu för 100 000?
Suck.. Det här var inge kul.
Tacksam för svar.
"Que deciderat paxem para bellum"

- By SvenHenrik