Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

som sitter på en 745GLT 16 vent..

har nämligen byggt en lotus super 7 och då bara använt en pump och tror att den inte orkar med riktigt.. så vad kan man använda istället för den som sitter under bilen normalt..?
av Addekarlsson
Enligt vad jag vet, så måste du ha en förpump i tanken. För pumparna under bilen klarar inte av att suga soppan själv.
Men däremot så brukar förpumparna i tanken klara av bra mycket mer än man tror, så det är bara pumpen under bilen du kan tänkas behöva byta.

Om någon har nått att invända, gör det. :D
Jag är bara en simpel amatör som lär mig via forum. :D
av Loterus
hmz, nu är det så att jag tar ut soppan under tanken..
Bild

kanske skulle fråga så här istället, vad ska man ha för bränsletryck? då kan jag ju bara leta fram en pump som klarar det trycket... :) och vad jag har förstått så släpper ju en ventil tillbaks överflödet till tanken så igentligen borde det inte spela nån roll om man har lite extra tryck?

Mvh Ronny
av Addekarlsson
Aha! Då är jag med! :D
Men då är jag inte rätt kille att svara på detta längre. :???:
När det gäller soppatryck kan jag absolut noll, för jag har inte kommit till det stadiet av trimning ännu att jag måste laborera med soppatrycket.
Hoppas nån annan kan hjälpa dig bättre än jag med detta. :wink:
av conny_84
hur stora är dina spridare? det kan även vara dom som inte orkar med.
köp en justerbar bränsletrycksregulator så kan du justera själv hur mycket soppa du vill ha. har för mig att volvo org ligger på ca 3.8bar.
en Catch tank kan även vara att rekomendera.
Användarvisningsbild
av Sparkz
3 bar original, men det är ju tryckregulatorn som sköter det. Pumpen klarar mer än så. Tar du ut bränslet i botten på tanken behöver du ingen förpump, det finns ju många bilar som har det så.
Orginalpumpen ger 130 liter/timmen mot 3 bar, det ska väl räcka...

Kul bygge, lite fler bilder kanske? :-)-)
av Loterus
Ok :) finns en hel del bilder på hemsidan http://stop.to/lotus

Hej, tänkte väcka en äldre trå[…]

B200ft svårstartad

Temp.givaren (1) till temp.mätaren har runda […]

230fk går snålt

Har läst lite om hur en kass spjällä[…]

Slang ifrån luftfilterburk

Ska inte anslutas till något, är fö[…]