Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av batabata
Hur gör jag för att spänna vajern. Har suttit å försökt spänna men när ja skruvar in så släpper jag å då skruvar den ut sej, hur gör jag för att få det å fungera. ?:-/
Du har den gamla vajern med 19mm sexkant?
Sätt en svetstång på den bakre sexkanten (vajerhöljet) och dra den bakåt samtidigt som du trycker den blanka hylsan framåt så den släpper. Låt svetstången sitta kvar och skruva på muttern precis bakom hylsan.
Hylsan är konisk, och pressas på motsvarande kona på muttern och låser den när du drar handbromsen första gången.
Ha ha! Jag hade ett HELVETE inför besiktningen. Jag låg som tre ostkrokar på rad i baksätet/hatthyllan/golvet för att komma åt eländet! Satte skiftnyckel i spänn på metallhöljets sexkant, satte polygripen på plastsexan närmast spaken, och låg och svettades och svor med en 19-uringsnyckel på plastsexan i mitten. Fan vad jag; skruvade åt fel håll, tappade ned mittkonsolen på händerna, och blev arg många gånger... och lyckades rätt bra.
Ta bort mittkonsolen säger jag till er! Det skulle varit tre gånger lättare då :evil:

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]

Handskfacksdelar S40

Hade ju funkat om inte den sidan slutade på […]