Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av manickel
Tja, är stolt ägare till en volvo 940 gl 91. Ska byta båda sidorutorna i fram för de lyckades bli repiga i vintras. Hmm ??:-/ Det är fönsterhissar i dörrarna och jag undrar hur man gör för att byta ut rutorna och om någon har erfarenhet av det. Har haft isär dörren och tycker inte det ser sä himla svårt ut. Kan man bara typ "dra upp" fönstret så att det åker ur fästet som det sitter i där nere eller måste man ta loss hela fästet från hissmekanismen? Hejdå!!!
av Addekarlsson
Tjena och välkommen!

Nu har jag inte stenkoll på det där med rutorna, men jag vet att du behöver inte ta ur hela hissmekanismen iaf. Om jag inte minns alldeles galet, så ska det i princip bara vara att "dra ur" rutan ur dess "fäste".

Har jag fel i detta, så kommer någon vänlig skäl rätta till det. :wink:

Mvh/ Adde
av jonas_bjork85
det sitter 2 ''piggar'' i plåtsargen i nerkant av rutan.. på insidan av dessa sitter 2 clips som man tar bort, tryckler sedan försiktigt ur ''piggarna'' för ner rutan ur glidskena, vrid rutan något så den inte faller tillbaks i skenan och trä ur rutan ur dörren så att den hamnar på utsidan..

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]