Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av M_M
Hej Volvovänner!
Tänkte köpa nya fälgar till min 945 -97. Har fått tag i Persus 16" som satt på V70, frågan är då: Behöver jag spacers, och isåfall hur tjocka?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Claes74
945 har et 25 och v70 har 43, nu e jag ingen hejjare på spacers men det borde väl innebåära 18mm diff?
av martinu
Jag passar på att fråga ang min 745. Passar mina volans 17" fälgar på den? isf vad för spacers och vad kan jag ha för profil på däcken innan det tar i?
Användarvisningsbild
av M_M
Sparkz skrev:Det är i det läget man nvänder spacers som man skruvar fast med sina hjulmuttrar, sen är det gängade hål mellan de andra, så man kan skruva fast hjulet med bultar. Plus att du får styrning för centrumhålet.
En googling:
http://www.forza.se/sidor/vaghallning/spacer.htm
Tack för det Sparkz!
Det börja dra iväg med stålarna när man ska köpa dessa spacers.... Jag som tyckte fälgarna var billiga med sin 3000:- med ny däck. Blev ju inte så billigt till slut.
Användarvisningsbild
av Claes74
martinu skrev:Jag passar på att fråga ang min 745. Passar mina volans 17" fälgar på den? isf vad för spacers och vad kan jag ha för profil på däcken innan det tar i?
Volans 17"? e de v70 fälg så gäller samma för dig med spacers och annat, du har samma ET som 900.
bredd vet jag inte, du får väl mäta med originaldäck på inne i hjulhuset hur mycket utrymme du har innan det tar i.
av 940 Turbo
tjena jag kör med 225/45 17" det är ganska lagom profil tycker jag sen får du ha 20 mm spacer om du har 25 tar de i de vet ja iaf för de gjorde de bak på min...
Volvo car UX

Ähh jag körde på. Tog 45 minuter.

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? --[…]

Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]