Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Sperensa
dörrhandtaget vänster fram på min 740 från 87 går knappt att få upp. Det är inga problem att öppna inifrån så jag antar att det är någon fjäder eller så som e dålig inne i dörren. problemet är att jag inte kan få bort inredningen till dörren så jag kan se efter ?:-/. Någon som vet hur man gör?
av Sperensa
Ingen som vill svara? lite dum fråga kanske jag vet, men jag kan verkligen inte hitta några skruvar eller så
Användarvisningsbild
av Claes74
skruva bort fönsterveven. skruven bakom locket vid öppninsknappen, sen tror jag det sitter plastclips i underkant av dörrsidan, bort med dörrbelysningen för det röda glaset hakar fast i ett fäste i dörren. när det är borta så skall det bara vara att lyfta bort sidan för den hänger på listen vid rutan. ev någon skruv till men har inte minnesbilden riktigt klar för mig

edit:
Öppningsknappen måste du ta bort plasttoppen på annars hänger dörrsidan fast i den.
Användarvisningsbild
av andreas88
gör så att du plockar loss plastbrickan som sitter över veven och skruva loss den sitter en stjärnskruv inne i veven dra sedan loss den rakt ut. sen om du kollar i hålet där öppningsspaken sitter så ser du en plastsplugg som ska vridas ett kvartsvarv och dras ur sen lyfter du ur hela sargen runt spaken, sen tar du loss det röda glaset som sitter över dörrvarningslampan, där i bredvid lampan sitter ett låsclips som du drar ur med en plattång. och till sist om du tittar i botten av dörppanelen så sitter det två (tror det var två) låsclips som du drar rakt ner, sen är det bara att dra ur panelen i nederkant snett uppåt och haka loss den i överkant sitter med metallclips i fönsterlisten.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Plus högtalargallret och en skruv innanför.

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]

Batterifråga?

Känns igen.

Den stora annons-tråden

En XC60 från 2017 med så pass få[…]