Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av akevolvo
jag såg att det finns krängningshämmare fram som är 22mm istället för min krängningshämmare som bara är 20 mm på min 740 -90. nu undrar jag vilka bilar sitter den grövre krängningshämmaren på. eller finns det ännu grövre på nån annan bil som man kan ta ifrån. :?:
av 945S
Är det inte vissa modeller som är en aning "sänkta" från fabrik? GLT t ex? Det vore ju rimligt att dessa skulle ha grövre grejor iaf. Eller modeller med tyngre motorer/mer utrustning kanske. Bara gissar vilt...
Användarvisningsbild
av Sparkz
Tror 22 är den grövsta som Volvo har. Sen blir det ställbara med knivar, kolla Sellholm t ex.

På 140 satte man dubbla...
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Sparkz skrev:Tror 22 är den grövsta som Volvo har. Sen blir det ställbara med knivar, kolla Sellholm t ex.

På 140 satte man dubbla...
Om inte jag minns fel, så har Volvo 19, 21 & 23 mm.
av 940 Turbo
är det inte så att alla import bilar har grövre krängningshämmarstag för att bättre tåla körnig på autoban där de går undan. de va kompisen som sa de som har en 740 impoterad från italien och på den satt de tydligen ett grövre sånt stag. men de borde ju gå att få tag i känns de som får kanske kolla på skroten eller så i värsta fall på impotetrade 740 om du hittar nått där

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]

Batterifråga?

Känns igen.

Den stora annons-tråden

En XC60 från 2017 med så pass få[…]