Gangzstaerrol skrev:Nu har jag kollat era tips och jag har bytt följande! Skruvat loss knacksensorn enligt ovanstående tips, bytt databoxen bytt luftmasse mätare. Bilen går att åka med när den är kall,dock blir den seg och slö för att sedan bli helt omöjlig att köra! Gasar man dör bilen tills den nästan stannar sen kan den varva till i gen å gå bra i 10 sekunder varpå den dör å stannar helt. startar du i gen blir det samma sak. Jag ryckte ur sladdarna till lambdan å då dör inte bilen på samma sett men blir slö och trög å rycker. Tänkte prova följande åtgärder 1 byta spjäll lägesgivare 2 bränsletrycksregulator 3 lambdasond (jag får grejerna gratis) Sen läcker även bilen från den främsta grenrörs packningen och någon sa att det kunde va felet!
har en bekant som råkade ut för något liknande på sin, visade sig efter mycket om och men vara tändmodulen som var trasig.
liten platta av backelit och aluminium som sitter på vänster innerskärm(tror de va vänster iaf). den fck inte tillräcklug kylning så efter en stunds körning så dog bilen.och gick sedan inte starta innan den kylts ned.
känns lite dumt att be dig byta delar till höger och vänster men sånna här fel är inte lätta.
en sak är säker grenrörspackningen kan få din bil lite trött men inte ostartbar.