Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Bmvictor
hej

har en 940 ft 2.3l -93.
Problemet är så att när jag gasar så varvar motorn men själva bilen rör sig inte frammåt lika fort som vanligt,?

T.ex åkte i 70Km/h och skulle öka till 90, gasade å motorn varvar lätt upp i 5-6 varv, men inte ökar hastigheten nå mycket alls:p Har en kompis som funderade om de kunde vara så att kopplingen är dålig.
Bilen har snart gått 26000mil.

Vad tror ni som vet lite mer om bilar??

MvH // Victor
Användarvisningsbild
av Nexus
ökar varvtalet men ej hastigheten så slirar garanterat kopplingen. lägg i en hög växel gasa på och kicka ner kopplingen greppar den ej tag direkt utan varvtalet stiger så har du en dålig koppling.
Användarvisningsbild
av Nexus
nu har jag ingen vidare koll på 940 men lite justeringsmån finns det kanske men jag tror inte det hjälper. kopplingen är nog slut. Men kan du byta koppling på BM victorn så kan du på 940:in :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Fluffen skrev:Hydraulisk koppling på 940 så när den slirar är det dags att byta. :wink:
Tack för förstärkningen.gamla bakhjulsdrivna traktorer är ju inte min melodi :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
Fluffen skrev:Traktor! :-(O) :wink: :D
Fördelen är att det är lätt att byta. :D
skrattar så jag dör :lol: :lol: där fick du mannen :wink:
av Bmvictor
då blir det till att skruva lite imorrn, sökte lite här på forumet ang kopplings byte. å de verkar som man kan fixa det hela utan att behöva ta ner lådan, kan de stämma :o ??

Å ang BMvictorn växellåda har den inte behövts bytas än trots att den gått bra me timmar, men me underhåll å kärlek går volvo hur länge som hellst! :lol:

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]

Batterifråga?

Känns igen.

Den stora annons-tråden

En XC60 från 2017 med så pass få[…]