Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Raggo
Tjenare, jag ska sälja min a-traktor duett ( är less på att mecka mig till söms ) så jag tänkte köpa en 740i a-traktor istället, så jag skulle vilja veta om de är något speciellt man ska tänka på att kolla innan man köper en 740i, eller om de finns några kända '' 740 '' fel?
Tacksam för svar....
Användarvisningsbild
av Röd med rostlagning
Alla kommer att tänka "Tankmätaren" men inte säga nåt. Därför briljerar jag med denna upplysning. Den funkar typ aldrig.
Sen är handbromsarna genomgående kass på 740 och 940 enligt mig.
Rosten i främre balkarna, kring krägningshämmare fram och i reservhjulsbaljan samt batterigolvet är mycket vanligt förekommande
på volvos före 88. Mer ofta än sällan är också rosthål i förar och passagerarsidans golv på gång, men det är svårt att upptäcka eftersom man måste hissa upp eller riva inifrån. Men om du trevar runt lite på den här forumdelen så ser du vad som är vanligt. Den bästa sammanfattningen på volvo 740 enligt mig är att: Den är byggd för att lagas.
av Hemulen
Hej. Viktigt är att du minst knattrar runt i en kvart,tjugo minuter så att bilen får bekänna färg. :o
av DDD
Prova också att göra både kall och varmstarter med bilen.
All el bör också fungera.

Hade varit bra om rubriken ändrades till te.x. Köptips 740 eller något i den stilen. Lättare att veta vad tråden innehåller innan man går in här.
Bensinpriser v2

oljepriset är och förblir alltid volatil[…]

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]