Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Peder L
Jag har oljud på femte växeln i min 745:a -86 . Det är främst när jag kör mellan 70-90 km/h som det hörs, ett tickande/malande ljud, som även påminner om ljudet från en trasig grenrörspackning. Lådan ifråga är en m47-låda kopplad till en B230A-motor. Ska prova att byta olja i den, tror ni det hjälper ? Finns det nån form av "mirakelmedel" att hälla i den ?
av Morgan M
Peder L skrev:Jag har oljud på femte växeln i min 745:a -86 . Det är främst när jag kör mellan 70-90 km/h som det hörs, ett tickande/malande ljud, som även påminner om ljudet från en trasig grenrörspackning. Lådan ifråga är en m47-låda kopplad till en B230A-motor. Ska prova att byta olja i den, tror ni det hjälper ? Finns det nån form av "mirakelmedel" att hälla i den ?
Har du samma ljud på 3:ans växel?,om du har det är det troligtvis ett dåligt lager i växellådan:men dom brukar gå många tusen mil till ändå.
Bensinpriser v2

oljepriset är och förblir alltid volatil[…]

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]