- tis 15 jan 2008, 13:18
Har en gammel volvÖ 740 -88 med en B230E motor ( asså mekanisk insprutning) den har ett "intressant" problem ,, jag är bilmekaniker så den generella kunskapsnivån är hög ,, well bilen är för övrigt välservad och har precis bytt främre Bränslepumpen ,filter och relä , själva problemmet är att IBLAND så hugger/tvekar bilen när man kör RAKT framöver ojämnheter ,, och ALLTID när man svänger VÄNSTER ,,, ,, svänger man över till HÖGER så sticker den som en raket ( alltså som den ska ) .. fäller man plattan i mattan rakt fram med ettan i så varvar den ORENT upp under belastning och rpmmätarna får "flipperspel" ,, efter ca 20-30 sek på WOT så DÖR motorn och det återstartar så fort man vrider på nyckeln ,, på tomgång efter man har svängt vänster eller kört på guppig väg så går den stabilt men med vissa oregelbundena återkommande "missar" men den kan även vara en dröm på tomgång ,, som sagt tryckpumpen är sprillans , har för mig att tryckpumpen "tjuter" om tankpumpen inte levererar rätt ,, eftersom störningen verkar vara "skak"relaterad känns det som det bör vara ett elfel ,, skulle strömmen till bakre pumpen brytas tar det ju iallfall en viss period innan du märker nått på motorn men detta sker DIREKT du enns tänker "vänster"
börjar fasen fundera på katalysatorn , om kroppen i den är lös så kan den täppa till och på så sätt kväva motorn ,, ska iväg och kolla direkt ) men är det någon annan som haft liknade fel och kan guida mig lite i detta (ganska intressanta ) Mörker ;-//
börjar fasen fundera på katalysatorn , om kroppen i den är lös så kan den täppa till och på så sätt kväva motorn ,, ska iväg och kolla direkt ) men är det någon annan som haft liknade fel och kan guida mig lite i detta (ganska intressanta ) Mörker ;-//
89 GTA 454 Smallblock
03 Cadillac escalade esv
95 Chevy suburban
96 Chevy impala ss
Sv & Euro Mästare superstreet 2002
Nordisk Mästare Superstreet 2002
Regerande Världsmästare Guinnes book of records "soundpressure in car"
DBDRAGRACING
03 Cadillac escalade esv
95 Chevy suburban
96 Chevy impala ss
Sv & Euro Mästare superstreet 2002