Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Anjodar
Hej!
745an började bråka, först att den bara startade med startgas och tomgången dippade, vi bytte då tomgångsmotor och gjorde rent vevhusventilationen. Efter det startade den över huvud taget inte förrän vi lyckades få den att starta och gå ca 300 meter. Bränslepumpsrelä och pump är bytt, fulltankad för att kunna utesluta förpumpen i tanken. Den har inte tänt några varningslampor, typ lambdalampa.

Vad tror ni, kan det vara spridarrelä eller hallgivare???
Snälla skriv och kom med förslag.
/Anna
av Hemulen
Hej. Satte du dit fabriksnytt pumprelä och tomgångsmotor+pump? Finns det gnista som bilen är nu? Bara lite frågor.
av Anjodar
Nej, jag tog det från en bil med likadan motor. Den fungerade som en klocka innan.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Relät på kylvätskebehållaren... Det styr spänning till spridarna.
av Anjodar
Det ska jag prova att byta idag.
Har hört om någon impulsgivare mellan motor o låda...Vad tror ni?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Anjodar skrev:Det ska jag prova att byta idag.
Har hört om någon impulsgivare mellan motor o låda...Vad tror ni?
Titta ner bakom motorn, på kåpan mellan motor och växellåda. Ser du en "grej" där med en kabel som leder upp till ett kontaktstycke (så har du en impulsgivare).
Den kan du lätt mäta, genom att mäta resistansen (ohm) mellan stift 1 & 2 mot givaren. Ska vara ca 170 ohm (kall) om jag inte minns fel!?
av Anjodar
Nu morrar den igång igen :D
Det var radiostörningsrelät.

Tack för tips o hjälp!!!
Bensinpriser v2

oljepriset är och förblir alltid volatil[…]

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]