Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av martinu
hej, jag har nyss gjort rent vevhusventilationen på min 745 glt -90 och kletet som var i behållaren var mycket ljustbrunt? Ska det se ut så? Jag gjorde rent vevhusventilationen på min förra min 855 och då var det kolsvart.

Min andra fundering är, Jag köpte luftfilter i från biltema och då sitter det som bomull underfiltret. Ska man ta bort det eller låta det sitta kvar? Får bilen svårare att suga luft när det sitter där?

mycket tacksam för svar :D
av Hemulen
Hej. Bomullen ska sitta kvar på luftfiltret. tycker det låter bra med din rengöring av vevhusventilationen.
av martinu
Hemulen skrev:Hej. Bomullen ska sitta kvar på luftfiltret. tycker det låter bra med din rengöring av vevhusventilationen.
men om jag köper ett filter på volvo är det inge bomull?
av Hemulen
Hej. Har bomullen kvar på mitt luftfilter som kommer från Biltema. Olika tillverkare, olika ideer om hur saker och ting ska se ut.
av martinu
Hemulen skrev:Hej. Har bomullen kvar på mitt luftfilter som kommer från Biltema. Olika tillverkare, olika ideer om hur saker och ting ska se ut.
okej!
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Ja, det ena är anpassat för din motor och det andra är så tillverkaren anser att det ska vara.
Det ena har ett bytesintervall på <1000mil, medan det andra har 3000 mil.
Det ena kostar 220:- & det andra 79:-

Om man läser lite fakta och räknar lite enkel matematik, så ser man vad man känar på i längden. :wink:
Senast redigerad av 1 Jocke S., redigerad totalt 0 gånger.
av Hemulen
Hej."Det ena kostar 220:- & det andra 102:"- Biltemas kostar väl 79:- ?
av martinu
Hemulen skrev:Hej."Det ena kostar 220:- & det andra 102:"- Biltemas kostar väl 79:- ?
japp det va billigt.. Men ska bomullen sitta kvar på de.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
martinu skrev:
Hemulen skrev:Hej."Det ena kostar 220:- & det andra 102:"- Biltemas kostar väl 79:- ?
Billigt??? Kanske skulle ta å räkna lite till!? :wink:
Helt rätt!
Det ena kostar 79:- & det andra 220:-.
av martinu
Jocke S. skrev:
martinu skrev:
Billigt??? Kanske skulle ta å räkna lite till!? :wink:
Helt rätt!
Det ena kostar 79:- & det andra 220:-.
va det jag köpte kostade 79kr det är ju billigare än 200kr

Om du inte har felkoder och när är ä[…]

Mjo, förståeligt.. inte så kul oc[…]

Volvo xc 60 R design 2010

Jag undrar hur ni har monterat ledramp på […]

Val av motorolja

Intressant, den dyrare dunken står det bara […]