Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Klotaren
jag har en volvo 740 som är insprutare och när den är kall så startar den alltid.. men så fort när den har blivit varm och man stänger av den så får man inte gigång den. väntar man tills den har kallnat så startar den igen.. har bytt tändmodul och hallgivare. och tänd och inspruts relät klickar som det ska.. finns det någon som har löst detta problem så dela med er.. och soppa pumpen funkar både när bilen är kall och varm..

tackar på förhand tobbe
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Tändspolen...kan ställa till det då den är varm...
av Klotaren
den ska bytas i morgon.. får hoppas på detta.. som har man en skoda pickup som är konverterad till turbodiesel av turboservice... men vill ju åka bakhjuls drift
av Klotaren
det är en b230 f om någon undrar.. har inte hittat problemet är än.. den funkar när den är kall och totalvägrar att starta när den är varm..
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Klotaren skrev:det är en b230 f om någon undrar.. har inte hittat problemet är än.. den funkar när den är kall och totalvägrar att starta när den är varm..
Vad har du gjort/testat?
av volvojohan
Klotaren skrev:det är en b230 f om någon undrar.. har inte hittat problemet är än.. den funkar när den är kall och totalvägrar att starta när den är varm..

Min far har samma problem, har du bytt tändspolen än och sett om det funkat?
av Klotaren
nej tändspolen är inte bytt än. får den i morgon. men allt annat inom tändningsväg bytt..
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Låter som om du har fel på motortempgivaren! Sitter i toppen ~under treans insug. Sök på motortempgivare här på forumet får du bra med matnyttig info.

//David
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Nybbe_gefle skrev:Låter som om du har fel på motortempgivaren! Sitter i toppen ~under treans insug. Sök på motortempgivare här på forumet får du bra med matnyttig info.

//David
Funderade också på den... Ska bli spännande å se vem som har rätt! :wink:
av Klotaren
ja då byter jag båda så testar jag med det ena först och ser om det funkar.. :)

Det drar sig mot sommaruppehållet för s[…]

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]