Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av olha00
Undrar om det är något fel på passagerarstolen i min bil? 945 -94. Passagerarstolen går ju bara att justera i höjdled i två lägen genom att demontera bultarna som håller stolen och flytta dessa till annat hål. (förarstolen justeras ju med spak) Mitt problem är att passagerarstolen, trots att den är i högsta läget inte alls är lika hög som förarstolen. Det syns tydligt att ryggstödet på passagerarstolen är ett par centimeter lägre än förarstolens. Är detta bara att leva med? eller finns det någon som har något tips om detta? Kan det vara något fel på min stol? kan tillägga att jag är novis på Volvo, saknar helt referensramar än så länge, men det är härliga bilar. :D
av Addekarlsson
Sitter det ingen liten spak på vänster sida om passagerarsätet, så är sätet ej heller justerbart annat än genom det sätt du redan tagit upp.

Mvh/ Adde
av olha00
Aj aj, illa! Då är det så att stolen inte går att få högre. Problemet är att sambon som åker i passagerarsätet upplever det som att det är ett fel när den inte går att justera upp mer. (jämför ju med förarstolen) Tycker inte att hon har bra sikt framåt. (stolen är inte nedsutten) Men du skriver OM det inte sitter någon spak....kan jag tolka det som att det finns passagerarstolar med höjdjustering via spak? (högerstyrda finns det ju på förstås) Undrar om man kan byta bara stolsunderredet eller om man måste byta hela stolen då? Tacksam för tips angående detta ganska triviala problem...
av Addekarlsson
Yepp, det finns justeringsbara passagerarstolar både med spak och elmanövrering.
Vet ärligt talat inte om det räcker med att byta underrede, men det borde räcka med det, för justering med spak.
Ska man ha elmanövrerade stolar, så är det komplett stolsbyte som gäller, då det sitter ett antal motorer i sätet.

Men kikar du på en passagerarstol med spakmanövrering, så ser du snart om det räcker med underrede, eller om hela stolen måste bytas.

Mvh/ Adde
av olha00
Jag ska rusa till skroten snarast!!!! Tack för tipset. Måste ju hålla sambon på gott humör så vi får behålla Volvon :-)

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]