- tor 08 nov 2007, 12:35
Jag lämnade in min 945 -95 på en verkstad för att lösa ett problem med att bilen vägrade gå över 50km/t samt inte växla som den skulle med automatlådan, i princip var bilen okörbar, den dog lite då och då också.
Följande hände:
Bilen stod på verkstaden i 4 dagar.
dom bytte rotor, fördelare, lambasond, katalysator,bränslefilter utan resultat.
Jag frågade om dom kollat alla slangar eftersom det hördes ett högt pysljud när man gasa. Dom sa att dom hade kollat slangarna och att det inte var några problem.
En kollega som varit en gammal bilmek kollar på bilen och upptäcker ett stort hål på sidan av slangen som går mellan turbon och luftfiltret.
Åker ner till verkstaden och påpekar detta som då beställer hem en ny slang vilket LÖSER problemen och bilen går kanon igen.
Får sedan en faktura från verkstaden på 10timmars arbete och felsökning samt material på sammanlagt 12500kr.
Jag vägrar naturligtvis att betala, får sedan ett nytt bud på 7300kr
Jag vägrar igen och får ett nytt bud "under bordet" utan papper 5000 kr
Till saken hör att dom bytte alla prylar utan att ringa och fråga om det var ok.
Jag hade enbart begärt ett kostnadsförslag :D
Vad tycker ni?
Följande hände:
Bilen stod på verkstaden i 4 dagar.
dom bytte rotor, fördelare, lambasond, katalysator,bränslefilter utan resultat.
Jag frågade om dom kollat alla slangar eftersom det hördes ett högt pysljud när man gasa. Dom sa att dom hade kollat slangarna och att det inte var några problem.
En kollega som varit en gammal bilmek kollar på bilen och upptäcker ett stort hål på sidan av slangen som går mellan turbon och luftfiltret.
Åker ner till verkstaden och påpekar detta som då beställer hem en ny slang vilket LÖSER problemen och bilen går kanon igen.
Får sedan en faktura från verkstaden på 10timmars arbete och felsökning samt material på sammanlagt 12500kr.
Jag vägrar naturligtvis att betala, får sedan ett nytt bud på 7300kr
Jag vägrar igen och får ett nytt bud "under bordet" utan papper 5000 kr
Till saken hör att dom bytte alla prylar utan att ringa och fråga om det var ok.
Jag hade enbart begärt ett kostnadsförslag :D
Vad tycker ni?
- By JanneFr