Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av JHAGLUND
Hej, jag skall montera in extrasäte i kombiutrymmet på min 945 -97. Är det någon skillnad på en ItalienVolvo, dvs 2.0 liters turbo, mot en "svensk" när det gäller att montera sätet? Jag skulle behöva en monteringsanvisning eller bra bilder.
Mvh
Användarvisningsbild
av Lilja
Nej enda skillnaden vad jag vet är att det är en annan motor och sen brukar de inte ha sätesvärme och lite sånt där.
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
Själva sätet är inga problem kan bara sitta på ett sätt o tapparna på rygg dynan går att trycka i hop så går det lättare att montera dessa
hålen till bältena sitter som följer= övre sitter i taket ovanför hjul huset mittre sitter bakom kåpan till bältet till baksätet o bältet skall träs genom plastkåpan man måste ta bort ''ventilationsgallret'' nedre fästet sitter på hjulhuset sett bakifrån

jag monterade själv ett säte för en 14 dar sen hoppas detta hjälper dej annars är det bara att fråga

mvh/olof
av JHAGLUND
Hej och tack för era svar.

Jag undrar fortfarande på hur själva sätet skall monteras nere i "baljan", dvs där ryggstödet sitter ihop med sittdelen? Är det med skruv och mutter, eller skall det vara skruv i ett gängat hål?

Mvh
Jörgen
Användarvisningsbild
av lilleman
det finns färdiga hål som är till för sätet och dem är inte gängade så det får bli bult och mutter och tapparna som sitter nederst på ryggstödet skall sitta i öglorna som sitter vid varje sida. sätt dit tapparna i öglorna så ser du hur resten ska sitta. den ena tappen kan du sätta in i öglan den andra måste du trycka in för att få dit. :D mvh/roger
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
hålen är för borrade o det skall vara skruvar o fyrkantiga muttrar som monteras från sido baljorna tre styck på varje sida för att fälla sätet sen får man vika sätes dynan runt sej själv så att under sidan på dynan är uppåt annars får det inte plats under locket 8) p.s fästena som håller kan bara sitta på ett håll annars passar hålen inte ihop

mvh/olof
av JHAGLUND
Tack för era svar! Jag tror att jag börjar förstå nu. Men varför skall det vara tre muttrar? Det kan väl bara få plats en på varja sida, eller?

Mvh
Jörgen
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
tre hål i varje fäste en skruv -mutter i varje hål inte fuska tänk på att ungarna ska sitta säkert 8)

mvh/olof
Val av motorolja

De heter samma så då är det sa[…]

Hej! Ska försöka hålla det kortf[…]

Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]