Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av john
Gokväll Volvoexperter! Jag är glad över att ha hittat detta forum då jag själv inte kan något om bilar. Mitt problem är att efter vi bytt en rostig (och läckande) tankarmatur så uppstod ett "surrande" ljud ifrån bränslepumpen under förarstolen. Nu har vi även bytt bränslepumpen samt bränslefilter och ändå hör jag detta surr. Inte speciellt högt men tillräckligt för att göra mig orolig.
En del säger att det tydligen ska låta ifrån bränslepumpen men varför var det då tyst innan vi bytte tankarmatur?
Bilen är en 745 GLE -90 (B230F)
MVH John
Användarvisningsbild
av Dobermann
Det är inte så att det blivit dåliga kopplingar eller nån bortglömd kabel till förpumpen som sitter i tanken?
av Lesjö
Pumpen i tanken står still. Ganska säkert. Lyssna i tankhålet när motorn går på tomgång. Hörs vanligen ett dovt surr. Jämför med en fungerande bil.
av pelchen2
gör det nått om pumpen står stil?
av john
Tack för alla svar.., Fortsättning följer....
Användarvisningsbild
av Sparkz
pelchen2 skrev:gör det nått om pumpen står stil?
Bilen brukar gå lite illa under halv tank då, och är dessutom armaturen dålig kan det följa med lite luft. Och luft låter illa i pumpen.
av john
Gott folk... det visade sig att vi råkat missa en svart jordkabel när den nya tankarmaturen installerades. Kontaktledningna var lite olika men nu har jag fixat jorden (den svarta kabeln) och om jag inte inbillat mig tidigare är det nu tyst under bilen. Eller åtminstone ett mer normal och behagligt ljud ifrån bränslepumpen...
Tack för ert engagemang...

John
av Berglund
så låter nästan alla 740 GLE min med.. inget att oroa sej över så länge den surrar så går den ju klr hur? alltså börja oroa dej när den blir tyst..
Nytt utseende i Google?

Det är sagt att den ska komma under 2025 men […]

Problem med trafikinformation RTTI

Jodå, det fungerar visst i min XC90. Har gjo[…]

Lufttryck sommardäck

lufttryck är subjektivt enligt mig, jag tror […]

Hej, BCM på min V50 2.4i aut är helt d[…]