- tor 01 nov 2007, 17:22
Hej!
var ute och körde med bilen igår, en 740 b230f årsm -88.
helt plötsligt dör den bara.
försöker starta den, tänder till några gånger men startar dej.
kollar säkringarna, nr 1 var trasig.
byter den men så fort jag sätter i en ny och vrider på nyckeln så går den sönder igen.
provar att byta några gånger och tillsist håller säkringen men bilen startar ändå inte.
tycker att bränslepumpen låter konstigt när jag vrider på tändningen och det låter som att den inte suger bensin.
jag skruvar av soppaslangen framme vid motorn och bensin trycktet är jämt och bra.
provade att byta ut spridarrelät och bränslerelät men bilen startar ändå inte.
provar byta ut styrboxen som sitter på passagerarsidan,
bilen startar då men svarar ej på gasen utan blöddar bara när man försöker gasa precis som att LMM är urkopplad.
jag provar rycka ur LMM och bilen är likadan som när LMM är inkopplad..
någon som vet vad som kan ha hänt ? kan styrboxen och LMM gått sönder när säkring nr1 gick sönder ?
mvh overb
var ute och körde med bilen igår, en 740 b230f årsm -88.
helt plötsligt dör den bara.
försöker starta den, tänder till några gånger men startar dej.
kollar säkringarna, nr 1 var trasig.
byter den men så fort jag sätter i en ny och vrider på nyckeln så går den sönder igen.
provar att byta några gånger och tillsist håller säkringen men bilen startar ändå inte.
tycker att bränslepumpen låter konstigt när jag vrider på tändningen och det låter som att den inte suger bensin.
jag skruvar av soppaslangen framme vid motorn och bensin trycktet är jämt och bra.
provade att byta ut spridarrelät och bränslerelät men bilen startar ändå inte.
provar byta ut styrboxen som sitter på passagerarsidan,
bilen startar då men svarar ej på gasen utan blöddar bara när man försöker gasa precis som att LMM är urkopplad.
jag provar rycka ur LMM och bilen är likadan som när LMM är inkopplad..
någon som vet vad som kan ha hänt ? kan styrboxen och LMM gått sönder när säkring nr1 gick sönder ?
mvh overb
- By JanneFr