Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej, nu har jag ytterligare ett irriterande fel som jag behöver hjälp med! Problemet uppstår när man ska starta bilen med varm motor. När man vrider nyckeln så att startmotorn går igång så tänder bilen till en gång. Om man håller ca halv gas när motorn tänder till så startar den. Men missar man att hålla gas så tänder den inge mer. För att bilen skall starta igen så måste man vänta ca 5 minuter innan den tänder igen. Det är inte så roligt i fall att man står vid ett rödljus i stan och olyckan är framme så att man får ett motorstopp, plus att man kanske glömmer att hålla gas när bilen tänder till EN GÅNG. Det hela blir då lite pinsamt när man måste tala om för dom andra traffikanterna att dom måste vänta i ca 5 minuter :oops: Detta problem uppstår aldrig med kall motor. Är det några som har någon ide om vad det kan vara för fel?
Tack på förhand alla volvo kunniga
:wink:
av Kena
Pröva byta backventil på pumpen under förarstolen, funkade för mej.
av Volvo745
Tack för tipset!
Jag har provat detta men tyvärr kvarstår problemet :(
Tacksam för fler tips :)
av Kena
Kallstartventil som inte öppnar/kärvar?
av Arne
Antagligen läcker pulsair ventilerna in avgaser i luftfilterburken. Byt den/de som läcker du kan känna det om du lossar slangarna och känner efter med fingret i ventilerna, blir det svart av sot så har du felet där.
av Kena
Går den annars som den ska, drar mycket bensin? tänkte bara om det är kallstartventilen som läcker? den blir alltså sur.

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]