Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mobi
Hejsan, en undran, vad är bäst en LTT eller Full turbon?? Har hört att turbon går sönder rätt lätt och att kostnaderna för reparationer är mycket dyrare än LTT:n??
av Addekarlsson
Ehh? Har du hört det, så ta ett snack med dom som sagt det till dig, att dom får lära sig lite mer om bilar och motorer. :wink:
Fulltryckare är självklart bäst, om du ska dra polarna. En ltt.... Näe, bara trötta och trista, men drar precis lika mycket bensin (mina erfarenheter...)...

Skillnaden mellan en fulltryckare och en ltt är minimal.... Det är tryckklockan till wastegaten som skiljer dom åt.... Annars är det exakt likadant. Likadant block/topp, likadan turbo.... Så, vad är så mycket bättre med en ltt enligt dom du surrat med? :wink:

Och nej, en turbo går inte sönder rätt lätt, om man vårdar motorn som man ska. Köra utan olja, öka laddtryck till massor utan chip, köra på diesel, tömma kylsystemet så kan jag hålla med om att den går sönder lätt, men Då har man ju inte vårdat sin motor. :wink:

Mvh/ Adde
av mobi
:shock: *S* Jag kanske skall höra med andra "rådgivare" tack för din synpunkt!
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]