Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av RacingTIC
Jag har ett stort problem med min 740 gl -87
När jag tankar den så kan jag inte tanka "full fart" för då svämmar det över bensin trots att tanken nästan är tom.

kan alltså bara tanka den "halv fart" för att bensinen inte ska spruta ut direkt, vad är det för fel? och hur fixar man det?
av S.t.r.a.n.D
Det rinner inte undan nog fort ner i tanken alltså?? Kasnke nått som ligger ivägen och stockar igen. Kanske lite långsökt men jag hörde om en kille som någon skojat med och stoppat ner en liten trasa i påfyllningsröret. Och han märkte det först när han skulle tanka och höll då på att trycka ner trasan med pumpmunstycket eller vad det heter. Men han fick upp den. Men som sagt lite långsökt, men det finns dom som gör sånt också.(många men).
av Addekarlsson
Finns en avluftning för tanken, och den har antagligen flötat igen för dig. Det är det lilla hållet du ser vid tanklocket.
Prova vinkla handtaget när du tankar oxå, för ibland kan det vara så att "fel" vinkel på handtaget orsakar att soppan inte rinner ner fort nog i tanken.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kolla om det är veck på slangen mellan påfyllningsröret och tankarmaturen. Lyft på mattan så hittar du en lucka i golvet till vänster uppe under hatthyllan.

Ok tack för svar. Satte dit en Beg från[…]

Har försökt hitta mer info om detta. Mul[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Så länge du inte har några vä[…]

Volvo 760 mätarhus

Hej, belysning i mätarhus samt vid fläkt[…]