Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas88
har en Volvo 740GL 87,a som vid varje gång jag kör i ett hål eller över nåt ojämnt så knakar det till vänster fram och det syptomet kommer bara vid hålor eller ojämnheter i vägbanan det hörs inte nån annan gång, tnkte att det kanske är nån led i framvagnen som är på väg att tacka för sig, nån som vart med om det på sin 740? nån som har nåt tips på vad det kan vara? det som är så konstigt är att det knakar ju bara vid hålor och ojämnheter, och har lokaliserat det till vänster fram, så det låter ju som nåt med fjädringen i framvagnen, tänkte att det kanske kunde vara fjäderbenslagringen? nåt tips på vad jag bör kolla? tacksam för alla tips, är rädd för att det ska vara nåt allvarligt typ som styrled eller nåt sånt för vill ju inte att nåt rasar på motorvägen då jag ofta kör på motorvägen.
av Sebastian.Jonsborg
Känner igen det där hände samma sak på min 745 -88 på den var det stötdämparn fram vänster som var helt slut som gick i botten varje gång det kom ojämnheter. kanske kan vara det värt att kolla upp det iaf = ) :roll:
av Gaba_flumm
Sebastian.Jonsborg skrev:Känner igen det där hände samma sak på min 745 -88 på den var det stötdämparn fram vänster som var helt slut som gick i botten varje gång det kom ojämnheter. kanske kan vara det värt att kolla upp det iaf = ) :roll:
Jag har samma sak på min 86a men det är inget faligt men kolla upp hela framvagnen och däcken så ska det nog ordna sig ska du se
Val av motorolja

Hej Jag ska byta motorolja i en 740 16V och titta[…]

Styrsnäcka Amazon

Lyfter en gammal tråd..... Behövs n&ar[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Nederst, en bild från vår balkong, man[…]

Byt kåpa, det blir små sprickor i den […]