Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mickeman_79
Jag undrar hur man monterar en VFA 091-B (bensinvärmare) i en 745 -88.
Har sökt med lampa överallt men hittar inga monteringsanvisningar. Är det nån som kan berätta eller har en x-tra kopia, eller kanske bor i närheten av Gävle som har en installerad som man kan få titta på?
En länk till en sida med info, eller tips på vart man ringer vore inte heller fel..

Det ska ju vara en tämligen vanlig bensinvärmare så nån kanske har en monteringsanvisning till den. Eller så är det en väldigt udda.

Hoppas på svar, eftersom vintern närmar sig.
av Peter.H
Nejdå den är/var mycket vanlig och även mycket pålitlig som värmare, har själv nyligen eftermonterat en sådan och ännu en skall monteras i andrabilen,, så man har blivit lite bortskämd med detta.

Vill du så delger jag gärna med iaf monteringsanvisningar om du inte redan varit i kontakt med mig om detta, då det är flera som fått instruktioner,, för själva monteringen är inte alls vidare krångligt och framför allt inte till en 740.
av mickeman_79
jo jag är på jakt ännu om all info man kan få..
av Peter.H
Inga problem,, maila mig då jag har det mesta på pdf fil,, så är det bara att montera värmaren,,,

//Peter
av Addekarlsson
Varför inte lägga upp denna pdf här i FAQ, så fler kan ta del av den på ett enkelt sätt?
Maila den till addekarlsson @ gmail.com eler lägg en länk här bara, så skickar jag in den i FAQ med en tackrad till dig.

Mvh/ Adde
Val av motorolja

Hej Jag ska byta motorolja i en 740 16V och titta[…]

Styrsnäcka Amazon

Lyfter en gammal tråd..... Behövs n&ar[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Nederst, en bild från vår balkong, man[…]

Byt kåpa, det blir små sprickor i den […]