Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

tjena vad ska man tänka på när man köper en 765 GLE -87?
Vad jag har hört så ska det sitta en B280F med 4stegs automatlåda i, vad ska jag lyssna efter?
Brukar dom rosta på några luriga ställen som ska kollas upp extra noga?
El-fel?
Vanliga fel helt enkelt...

/tacksam för svar/

/ Tompa
av volvogarm
ska du ha 6an så köp en 960.. 760 e den bil som volvo haft flest motohaverier på
av Gabber
samma ska med den gamla 960:n det är den gamla v6:an som strular.
av mcnuggz
bortsett från motorn är det nåt annat?
någon 960 har jag inte råd med tyvärr.. inte ens 940 :-(
Användarvisningsbild
av Ramon
Måste du ha en bil med en sexcylindrig motor då?? Om du inte har råd med 960/940, så kan jag tipsa dig om 740, billig i drift, riktigt slittålig och lättmekad... Billiga i inköp, även nästintill rostfria gåt att få tag på ganska billigt faktiskt... Finns en massa fördelar, men även en del nackdelar, men ett tips är att kika på nedanstående länk, där har Bilprovningen gjrot en sida där man kan jämföra samt se en massa fakta för en hel del bilar... De står fördelar, nackdelar, bränsleförbrukning, ungefärligt inköpspris, driftkostnader, ja det mesta man bör veta!

http://begbilguiden.bilprovningen.se/

PS. Klicka på knappen välj bil alt. jämför bilar...
av mcnuggz
verkar ju som det bara gäller -92 och framåt där :-(
och inga 760/960 heller..
jaja.. ska kika på en imorgon, är den så fin som han påstår så blir det nog en 765a..
Vanliga 740 är ju så förbannat slöa tycker jag..
Användarvisningsbild
av Ramon
Ja, nog är 740 lite motorsvaga, i alla fall sugmotorerna, men det ffinns ju 740 TIC oxå... Bortsett från motorn så är 765:an ganska lik 740. Det är inte bara det att det skett många motorhaverier på 765:orna, utan att det överhuvudtaget är dyrt att reparera sexcylindriga motorer...

I vilket fall som helst, lycka till med val av bil :D

Ok tack för svar. Satte dit en Beg från[…]

Har försökt hitta mer info om detta. Mul[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Så länge du inte har några vä[…]

Volvo 760 mätarhus

Hej, belysning i mätarhus samt vid fläkt[…]