Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Kena
Yepp, går att laga, delar finns på Volvo. Som du kanske gissar måste man demontera sätet och klädsel, inte så svårt men pilligt och klurigt och inte såå kul.
av Addekarlsson
Du sparar många svordommar genom att köpa en bättre begagnad från skrot eller liknande.
Men som Kena säger, fullt möjligt, men inte så skoj.

Mvh/ Adde
av scorpio63
Addekarlsson skrev:Du sparar många svordommar genom att köpa en bättre begagnad från skrot eller liknande.
Men som Kena säger, fullt möjligt, men inte så skoj.

Mvh/ Adde
Visst är det säkert enklare, men dom här framstolarna är helfräsha i halvskinn och har bara suttit i bilen sedan ifjol.

Det är svårt att få tag i en fräch förarstol i samma färg.
av LaRy
Det är inte så besvärligt. Ta ut sätet och lossa klammorna som håller klädseln och lossa vredet som ej fungerar. Efteråt kan du stänga klädseln med stripes. Kräng av klädseln. Därinne finns ett band för svanken som sträcks av justervredet. Detta band sitter fast med en plasthållare vilken blir spröd och d släpper bandet. När jag gjorde detta jobb hade Volvo stängt, så jag bockade enkelt till en plåtbit som hållare för bandet. Det är inga avancerade grejer. Tar några timmar, men det glömmer man snabbt när sätet inte känns som en hängmatta.

Ingen som känner igen ljudet? Kommer nå[…]

Om du inte har felkoder och när är ä[…]

Mjo, förståeligt.. inte så kul oc[…]

Volvo xc 60 R design 2010

Jag undrar hur ni har monterat ledramp på […]